Grywalizacja, co to takiego? Gra? zabawa? W firmie? Czy to naprawdę możliwe? Kto może sobie na to pozwolić i jak się do tego zabrać? 

Grywalizacja (ang. gamification) – to nic innego jak wykorzystanie mechaniki znanej z gier fabularnych i komputerowych, do wpływania na zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania i motywacji uczestników grywalizacji.  Technika ta bazuje na przyjemności i poczuciu sukcesu, jaki płynie z pokonywania kolejnych wyzwań, rywalizacji, współpracy itp. Grywalizacja pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są niezbędne do funkcjonowania danej organizacji lub leżą w zakresie obowiązków pracowników, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe.

Grywalizacja może być traktowana jako system motywacyjny w firmie lub jako sposób zarządzania wpisany w kulturę organizacji. Za kazdym razem jednak musi być tworzony z myślą o konkretnej organizacji, jej celach biznesowych i pracownikach.